16 листопада у всьому світі відзначається Міжнародний день толерантності. Його запровадили  у 1996 році за рішенням Генеральної Асамблеї ООН. Саме цього дня ЮНЕСКО ухвалило Декларацію принципів терпимості. 

        Толерантність (терпимість) означає, що кожен вільний дотримуватися своїх переконань і визнавати таке ж право за іншими. А пропагування терпимості має особливу важливість в сьогоднішню епоху стрімкого посилення глобалізації, мобільності та взаємозалежності. Згідно плану виховної роботи, практичний психолог  Катерина Білявська провела інформаційну годину з учнями ліцею на тему: «Толерантність посеред нас». Зокрема, було розкрито питання: що таке толерантність? Як сприймати людей такими, які вони є? Як будувати дружні стосунки у колективі? Психолог  зазначила, що толерантність є важливою складовою розбудови нашої держави, і саме наші учні є майбутнім української нації. Також   проведено психологічний тренінг на тему: «Творімо добро разом», на якому учні навчалися контролювати свої емоції та дотримуватись правил толерантності.

   День гідності та свободи – одне зі знакових офіційних свят у новітній історії України. Встановлене воно на честь двох знаменних і доленосних подій, які відбулися в Україні, – Помаранчевої революції 2004 року та Революції Гідності 2013 року.

   Свято День гідності та свободи має сталу дату відзначання. Щороку це відбувається 21 листопада – в річницю початку Євромайдану. Свято започаткував у 2014 році п’ятий президент України Петро Порошенко указом "Про День гідності і свободи".


    Це свято можна назвати наступником Дня свободи, яке впродовж 2005-2011 років відзначалося 22 листопада на честь Помаранчевої революції, проте було скасоване екс-президентом Віктором Януковичем.

    Пам’ятну дату запровадили з метою утвердження в Україні ідеалів свободи і демократії, збереження й донесення до сучасного та майбутніх поколінь об’єктивної інформації про доленосні події, які мали місце в Україні на початку XXI століття.

    Українці вшановують патріотизм і мужність своїх співвітчизників, які восени 2004-го та в листопаді 2013 – лютому 2014 року стали на захист демократичних цінностей, прав і свобод людини й громадянина, національних інтересів Української держави та її європейського вибору.

    Не виключенням став і наш навчальний заклад. Викладачем історії Мельник К.В. та учнями було підготовлено та проведено виховну годину на тему «Вільні творять майбутнє».  Учні згадували події Майдану, декламували вірші про рідну Україну, загиблих героїв та вшанували їх пам’ять хвилиною мовчання.

    Під час заходу було обговорено основні причини та наслідки «Помаранчевої революції» та «Революції Гідності», проаналізовано  хід та наслідки Єврореволюції для усього українського народу.

     Учасники заходу також мали нагоду розглянути кадри із відеозаписів свідків подій, випусків новин та ознайомитися з ілюстративно-довідковою виставкою, яку організувала бібліотекар.

    1 грудня відзначається Всесвітній день боротьби зі СНІДом. Тому , сьогодні з учнями нашого ліцею практичний психолог – Білявська К.І провела інформаційно-виховний захід приурочений до цього дня. Також, між навчальними групами ліцею проведено конкурс стінгазет під гаслом – «Зупинемо СНІД разом»

    3 грудня - Міжнародний день людей з особливими потребами.
    Цей день є нагадуванням людству про його обов’язок виявляти турботу і милосердя до найбільш незахищеної частини суспільства – людей із інвалідністю.
    Щороку в ДНЗ "Волочиський промислово-аграрний професійний ліцей" проводяться виховні заходи на тему толерантного ставлення до людей з особливими потребами. Не винятком став і цей рік.
    Бібліотекар ліцею Аліна Володимирівна Божук провела виховну годину на тему: "Добро лікує душу". Метою виховного заходу є виховання у здобувачів освіти милосердя, поваги та доброти до людей, які мають вади здоров'я, готовність прийти на допомогу, тощо.

    З 17 листопада 2020 року по 15 грудня 2020 року відбулись змагання з футзалу серед навчальних груп ліцею. У змаганнях брало участь 9 команд.

    У фіналі зустрілися група № 34 ("Адміністратор; обліковець з реєстрації бухгалтерських даних) і № 28 (Слюсар з ремонту колісних транспортних засобів). Лише після додаткового часу у серії післяматчевих пенальті перемогла група № 28 із рахунком 3:2.

   Отже, місця розподілились таким чином:

   І місце -  група № 28;

   ІІ місце -  група № 34;

   ІІІ місце -  група № 32;

    Суддівська колегія визначила кращих гравців турніру:

   Кращий гравець турніру - Ніщун Владислав (учень групи № 34);

   Кращий воротар турніру - Козак Роман (учень групи № 28);

   Кращий нападник турніру - Козлюк Тарас (учень групи № 28);

                                       Хлібойко Олександр (учень групи № 32);

   Кращий захисник турніру - Лєбєдєв Олександр (учень групи № 34);

                                               Гончар Юрій (учень групи № 32).

     12 січня 2021 року відбулося чергове засідання методичної комісії викладачів і майстрів в/н економічного напрямку та громадського харчування. Проводила засідання голова МК  Кузьменко О.С.

     На засіданні розглядались такі питання:

  • Аналіз стану і результатів навчально-виробничого і навчально-виховного процесів, якості знань, умінь і навичок учнів, рівня їх вихованості і професійної культури;
  • Обговорення підсумків виконання планів і програм з а І семестр 2020-2021 навчального року;
  • Обмін досвідом роботи над впровадженням інноваційних технологій у навчально-виховний процес;
  • Методична консультація «Інформаційно-комунікаційні технології   та сучасний урок: методика проведення і результативність»;
  • Затвердження тем дипломних (творчих) робіт з професії «Кухар, офіціант» та «Адміністратор, обліковець з реєстрації бухгалтерських даних».

     Також увага була приділена питанню організації дистанційного навчання

     15.01.2020 року відбулося чергове методичне засідання викладачів загальноосвітніх дисциплін. У ньому брали участь 11 викладачів-однодумців.

     Засідання розпочалося під девізом словами відомого громадського діяча Алі Апшероні «Педагоги не можуть успішно когось навчити, якщо в цей час же реально не вчаться самі».

    Голова методичної комісії Ліхван А.В. наголосила,що загальноосвітники ліцею працюють над єдиною методичною проблемою: «Формування в учнів ліцею вмінь і навичок самостійно працювати і здобувати знання на уроках загальноосвітніх дисциплін».

    Ліхван А.В. було проаналізовано проведення уроків під час дистанційного навчання та наголошено, що викладачі загальноосвітніх дисциплін розміщували матеріали у вільному доступі на власних блогах.

    Довганюк Н.А. виступала із темою: «Освітні платформи і використання їх на уроках загальноосвітніх дисциплін під час проведення очного та дистанційного навчання», де поділилася із колегами своїми знаннями з використання освітніх платформ, а саме: «Всеосвіта», «Методичний портал», «Prometheus», «EdEra». Доповідач розповіла, як використовувати ці платформи для підготовки до своїх уроків та підвищити свій рівень знань. Детальніше зупинилася на платформі «На Урок», де показала викладачам на практиці, як використовувати тести з цієї платформи.

    Мельник К.В. підготувала доповідь за темою: «Робота з учнями, які мають понижену (підвищену) мотивацію до навчально-пізнавальної діяльності в умовах очного та дистанційного навчання». Було проаналізовано шляхи підвищення мотивації в учнів до навчально-пізнавальної діяльності та розроблено рекомендації як застосовувати дані методи та прийоми під час очного та дистанційного навчання. Катерина Володимирівна провела тренінгову вправу для учасників засідання «Змоделюй учня з високою мотивацією».

     «Як поєднати на уроках дистанційного навчання корисне та цікаве», ознайомила учасників засідання викладач Бойко Т. А.. Доповідач акцентувала увагу на різноманітних онлайн-ресурсах learningapps.org, Studystack, Classtime, ютуб-каналах, які можна застосовувати під час дистанційного навчання практично із всіх загальноосвітніх предметів. Виступ було узагальнено у формі рекомендацій для підвищення ефективності проведення навчальних занять під час дистанційного навчання.

     Баліцька Г.І. під час виступу «Формування ключових компетентностей і наскрізних ліній ліцеїстів в умовах реалізації проекту МОН України «Нова школа. Простір освітніх можливостей» наголосила, що наскрізні лінії є соціально значимими надпредметними темами, які допомагають формуванню в учнів уявлень про суспільство в цілому, розвивають здатність застосовувати отримані знання у різних ситуаціях. Галина Іванівна зробила висновок про те, що мета наскрізних ліній – «сфокусувати» увагу й зусилля викладачів загальноосвітніх дисциплін, зрештою на досягненні життєво важливої для ліцеїста мети – застосування знань на практиці.

     Роботу методичного засідання було оцінено методистом Ніщуном В.А.

    Засідання методичної комісії викладачів та майстрів виробничого навчання будівельного та технічного напрямку завжди проходить у фаховій, творчий та дружній атмосфері.

     Розпочала чергове засідання голова методичної комісії Дорох Л. А. з доповіді, у якій було підведено підсумки та зроблено аналіз роботи методичної комісії у першому семестрі та відредаговано план роботи на наступний семестр. 

     Досвідчений викладач Васильченко Л. А. поділилася методикою використання комп’ютерних технологій, освітніх платформ та соціальних мереж при проведенні уроків та дистанційному навчанні. Її виступ доповнив Рибак В. В., який використовує відео з YouTubе при поясненні окремих тем.

     Також були заслухані та обговорені методичні розробки уроків виробничого навчання з професії «Муляр» (майстер виробничого навчання Мацеплюк О. Я.) та «Електрозварник ручного зварювання» (майстер виробничого навчання Камінський В. М.) на основі професійних профільних компетентностей.

     Майстри виробничого навчання Полікевич Л. І. та Салмін А. П. проінформували про стан формування практичних навичок та компетенцій учнів групи державного замовлення «Верстатник»; майстер виробничого навчання Гомеля В. В. – про формування навичок водіння вантажного автомобіля учнями випускної групи «Слюсар з ремонту колісних транспортних засобів, водій автотранспортних засобів категорії «С»» в умовах дистанційного навчання.

     Присутні поділилися досвідом використання на уроках теоретичного та виробничого навчання новітніх технологій; використання кейс – методу при закріпленні нового матеріалу; були затверджені теми письмових екзаменаційних та творчих робіт учнів випускних груп; складений план проведення фахового тижня.

Щороку 22 – го січня святкують День Соборності України. Цього дня у 1919 році на Софіївській площі в Києві було проголошено Акт злуки Української Народної Республіки та Західноукраїнської Народної Республіки. Колектив ліцею також долучився до урочистостей на р. Збруч

     З метою виховання  патріотизму, поваги до минулого українського народу, демократичних цінностей, поглядів на політичні процеси та процеси державотворення в Україні у ДНЗ “Волочиський промислово-аграрний професійний ліцей» було проведено ряд заходів, присвячених Дню Соборності.

     Класні керівники у всіх навчальних групах провели виховні години на тему «Велична і свята, моя – ти Україна».

     Викладач історії Мельник К.В. продемонструвала відеофрагменти, присвячені цій пам’ятній даті та розповіла про події, які передували підписанню та проголошенню Акту Злуки УНР і ЗУНР.

     Також Катерина Володимирівна підготувала та провела  брейн – ринг серед учнів груп №  28 та № 34 на тему: «Соборна мати України – одна на всіх, як оберіг».

     Усі питання брейн-рингу безпосередньо стосувалися обраної тематики. Під час даного заходу учні змогли показати свої знання з історії та вміння працювати у команді.

     По завершенню  виховного заходу команди були нагороджені грамотами І, ІІ  ступеня та пам’ятними призами.